Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I matky chcou nosit plavky: cvičení se živým závažím

Zima zdráhavě odchází, jen to není poznat přes hustou vánici, kvílící vichr a drkotání zubů, a kvetoucí sněženky a zlatý déšť jí zasazují smrtelnou ránu, stejně jako nekonečné karantény a izolace obvodu našeho pasu.

Vláda se sice snažila postarat o rozvoj naší fyzické kondice, a když už jsme nemohli do tělocvičen, zavřela aspoň vleky. Ovšem její záměr zapracovat na naší zdatnosti šlapáním do svahu pochopilo jen pár osvícenějších novopečených skialpinistů. Já třeba ne. A co když se k tomu všemu náhodou stane, že koupaliště a bazény v létě otevřou?

Zdá se, že je nejvyšší čas udělat něco s tou tepelně izolační vrstvou pečlivě nastřádanou okolo středu mého těla. Začínám cvičit. Kde jinde než doma.

Po prostudování internetu zjišťuju, že selhávám dřív, než jsem začala. Ze všech výzev slibujících pekáč buchet na počkání nepřipadá do úvahy ani jediná, bo prostě žádná nepočítá s přítomností několika nekoordinovatelných závaží různého věku ověšujících cvičící tělo ve zcela nahodilých partiích a intervalech. Pravda, mohla bych cvičit v těch vzácných okamžicích, kdy mám klid. Já ale taky někdy potřebuju spát a abych si nerušené chvíle zajistila pravidelně, to bych snad musela děckám podávat odvar z makovic říznutý špetkou rohypnolu. A taková Maryša zase nejsem. No nic, budu to muset nějak vymyslet. Chce to začít zlehka, mohla bych zkusit něco jako jógu.

Kdybyste to náhodou chtěli někdy zkusit, může cvičební jednotka zasloužilé matky vypadat asi nějak takto:

Příprava: Volám kamarádce, která bydlí ve vedlejším vchodě a je zdravotní sestra a ověřuju si, že má čas zasáhnout, kdyby bylo potřeba. Poté si pro klid duše zjišťuju i dostupnost akutní péče v nejbližší nemocnici.

Zahřátí: Závažím oznamuju, že jdeme cvičit. Po mnoha bezvýsledných pokusech dohonit a zklidnit závaží oslavující nadcházející aktivitu tato pochytám a ošetřím drobné odřeniny a podlitiny, které si při jásání způsobila. Nyní jsem solidně zahřátá.

Prodýchání: Dýchání pro zasloužilé matky je velmi podobné tomu standardnímu jógovému. Hluboký nádech nosem postupně do břicha, hrudníku a pod klíční kosti. Ovšem při výdechu nahrazuju známé „oooohhhhmmmm“ klidně ale důrazně pronášenými pokyny: „Slez!“ „Slez nebo spadneš!“ „Vidíš???!!!“ „Ne, nepofoukám ti to, říkala jsem ti, ať to neděláš.“ „No dobře, pojď sem, ale už neřvi prosím.“ Jógové dýchání provádím, pokud možno ve stoje, závaží jsou libovolně zavěšena na různých částech mého těla. Teď jsem nejen rozdýchaná, ale taky jsem si kvalitně zaposilovala.

Pozice vyčerpaného psa: Začínám v pozici na kolenou, dlaně položím na podložku. Otravnému závaží, které odmítá slézt z mých zad dovoluju, aby si mi sedlo za krk a chytlo mě kolem pasu. Poté se zvedám, propínám kolena, celá chodidla spočívají na podložce a opírám se o natažené ruce. Hlavu musím nechat zakloněnou, aby mělo závaží na čem sedět. Vytvořila jsem stan, do něhož se okamžitě nastěhovala zbylá dvě závaží. Zároveň se přes jejich prsty ve svém nose či ústech, snažím praktikovat hluboké jógové dýchání a zklidnit svou mysl. Vydržím asi 10 nádechů a pak závaží prostřídávám, aby si vzájemně nezáviděla a nepozabíjela se.

Pozice nezlomného prkna: Pokouším se o klasického prkno ve vzporu ležmo na loktech. Okamžitě se mi na záda stěhují dvě závaží, aby prověřila sílu mých svalů a vůle. Třetí, nejmenší, má zřejmě ambici stát se automechanikem, neboť se vsouká pode mě a kontroluje podvozek. Třesu se jak feťák na dávku, ale musím vydržet, než závaží nějak vyšťouchnu zpod sebe ven, bo bych fakt nechtěla nikomu vysvětlovat, proč je moje dítě placaté. Jestli budu mít odvahu, možná tenhle cvik ještě párkrát zopakuju.

Pozice leklé ryby: Výborný cvik na posílení břišních svalů. Lehám si na záda. Zatínám břišní svaly a čekám. Vždy se najde nějaké závaží, které se po nich s radostí proskočí.

Pozice hibernujícího krokodýla: Vzpor ležmo a lezu pomalu dopředu jako krokodýl. Do doby, než na mě naráz naskáčou všechna závaží a uzemní mě. Ale však plazit se po břiše je taky fajn.

Cvičení nejspíš funguje, bo už nemůžu. Končím. Závaží posmutněla a naléhají na mě, že chcou ještě. Vysvětlím na mě ležícím závažím, že mám dost a že budeme pokračovat zítra. Jestli u tohohle vydržím a přežiju, můžu v létě na koupák oblíct bikiny.

Autor: Gabriela Němčíková | středa 7.4.2021 9:40 | karma článku: 20,35 | přečteno: 529x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,37 | Přečteno: 14708x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18072x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik