Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A zase pár dopisů z houmofisu

Zase úterý Po velikonočním víkendu na mě plně dolehla vážnost krize. Kadeřnictví se otevřou až koncem května. To už ale budu vypadat, jako bych se celých těch šest týdnů proháněla v kabrioletu.

Ráno jsem usedla k počítači a pokoušela se soustředit na práci. V tom slyším Bohouška naléhavě volat ze záchodu: „Mami, mami!“ Nevím, jestli zapadl do mísy, z odpadu na něj hledí užovka nebo mu došel papír, ale jako každá správná matka poznám, že její dítě je v nesnázích. Vystřelila jsem od stolu tak rychle, že jsem si na pravé noze ukopla malíček a levou zavadila o kabel. „Copak se stalo, Bohoušku?“ z posledních sil se k němu dobelhám. „Mami, a je velryba větší než keporkak?“

Zase středa

Jeronýmek obvykle moje odchody do práce snáší dobře. Dnes ale usedavě plakal. Začala jsem ho utěšovat, že to bude dobré, že se brzy vrátím a že si pak spolu budeme hrát. Potom mi došlo, že řve, bo si do práce beru telefon.

Středa bývá na zážitky chudší, bo většinu dne trávím mezi lidmi, kteří neusilují o likvidaci mého duševního zdraví. A tak si ji vždy musím zpestřit sama. Dneska jsem málem v tichosti odešla z tohoto světa. Zaskočil mi oříšek a já se bála v kanclu zakašlat, aby mě neposlali do karantény. Zdá se, že jeho kousky se mi zapouzdřily v plicních sklípcích.

Odpoledne venku Edouš půl hodiny fňukal, že ho strašně bolí hlava. Svedla jsem to na předpokládanou alergii a politovala svého ubohého synáčka, jak musí mezi kvetoucí zelení trpět. Načež Edouš prohodil: „A že bych si povolil kšiltovku?“

Zase čtvrtek

Bohoušek se dneska rozhodl, že mě bude obsluhovat. Co půl minuty se mě ptal, co si chci objednat. Už mi pomalu docházela fantazie. Měla jsem vodu, pomerančový džus, limonádu, hamburger, rybu, lanýže, kaviár, ale zřejmě jsem pořád vypadala hladově, protože Bohouš nepolevoval: „Maminko, a co si dáš teď?“ „Svatý klid, Bohoušku,“ „Hmmm, tak ten na seznamu nemáme.“ Vždyť vím, jsem to jenom zkusila.

Začínám se obávat o Jeronýmka. Asi by se neměl s bráškama dívat na televizi. Se svou oblíbenou flotilou angličáků se vítá slovy: „Takže vás všechny zdravím. Vítejte u dnešního videja,“ a každému krabovi, co zahlédne na obrázku, říká „pan Krabs“. Taky už mu nebudu vyprávět O Popelce. Vždy večer před spaním mi smíchá minimálně troje puzzle, asi abych náhodou nešla na ples.

Zase pátek

Nevěděla jsem, že na mě má situace s nedostupnou kadeřnickou péčí tak neblahý vliv. V noci se mi zdálo, že jsem zplešatěla. Muselo ze mě čišet tiché zoufalství, protože zbystřila i naše domácí svatá trojice a rozhodla se, že si budeme hrát na kadeřnictví. Nechtěla jsem jim kazit radost a poučovat je, že by se měli ohánět spíš nůžkami než očními stíny a make-upem a nechala je tvořit. Bohouš s Edoušem mi vybarvili obličej tak, že jsem vypadala, jako by se na mě vyřádil umělecký maskér v kokainovém rauši. Zatímco mi očními stíny zvýrazňovali bradu, pokreslil si Jeronýmek celou tvář tužkou na obočí a udělal tak ze sebe indiánský totem. Když pak Bohoušek dokončil poslední tah rtěnkou, s hrůzou v očích ode mě pár kroků couvnul: „Maminko, já se tě bojím.“ Edouš ho ale rozhořčeně opravil: „Ne, jsi krásná.“ „Jo, takhle z dálky jsi krásná,“ přitakal mu Bohoušek, načež mě Edoušek uklidnil: „A už vůbec nevypadáš tak staře.“ Raději jsem se šla odlíčit. Víc lichotek bych tento týden už asi nesnesla.

Autor: Gabriela Němčíková | čtvrtek 23.4.2020 8:48 | karma článku: 37,99 | přečteno: 4485x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,37 | Přečteno: 14708x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18074x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik