Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chceš odstranit bordel v bytě? Nejdřív někam ukliď dítě

Výsledek včerejšího úklidu, jemuž jsem se věnovala celé odpoledne, byl následující: hromada vypraného mokrého prádla na balkóně, hromada neposkládaného suchého prádla v ložnici, podlaha v obýváku zapatlaná od přesnídávky...

Mont Blanc navršený z hraček tamtéž, rozličné podlitiny na různých částech našich těl, mírný třes rukou a totální vyčerpání.

Začalo to celkem slibně. Při sundávání suchého prádla jsem si sice málem uhnala housera skláněním se k mladšímu synkovi, abych mu pomáhala přelézt schod z balkónu do ložnice, anebo z ložnice na balkón, přičemž jsem kontinuálně vyhrožovala staršímu, že jestli bude ještě chvíli na té tříkolce couvat, spadnou mu na hlavu lyže. Ale úspěch plný, prádlo jsem sundala všechno. Když jsem začala věšet mokré, mladší synek skončil s horolezením a zatoužil po tříkolce. Konflikt nakonec dopadl vcelku přijatelně, mladší syn získal pouze bouli střední velikosti uprostřed čela, starší zase bolestivé poučení, že brácha už je vyzbrojený šesti zuby a nenechá si jen tak něco líbit. A já, za smírné řešení jejich sporu, pokus o připevnění prádelního kolíčku na lýtko.

Abychom si zachovali zdravá těla a duše, raději jsem změnila aktivitu. Nechala jsem hromadu hromadou a začala vytírat. Od té doby, co jsem zjistila obsesivní potřebu mladšího prcka máchat si ruku v tekutině jakéhokoliv původu v jakékoliv nádobě, bleskurychle vynáším nočník, důsledně zavírám záchod a podlahu vytírám pouze čistou vodou. V dokonalé rodinné harmonii se úklid chvíli dařil. Starší synek dostal vlastní hadřičku, velkou odpovědnost a pomáhal. Za chvíli pláč, menší už se v kýblu dostatečně vycachtal a má asi hlad. Dali jsme přesnídávku, starší synáček stále vytíral. Vytíral, ale neždímal. Je zajímavé, za jak krátkou chvíli se dokáže plovoucí podlaha vzedmout. No nevadí, stejně jsem do toho rohu chtěla dát květináč, až budou kluci větší.

Malý se zatím hrnul z krmicí židličky. Utřela jsem ho, položila na zem a začala likvidovat potopu. Pozornost jsem vypnula jen na chviličku, ze zamyšlení mě vytrhlo veselé volání: „Bum do hlavičky, bum do hlavičky, bum do hlavičky!“ Zvedla jsem hlavu a uviděla, jak starší syn balancuje na právě postavené pyramidě z hraček a mlátí mladšího nafukovacím kladivem do hlavy. A otloukánek se tomu směje a ještě bráchu povzbuzuje. To, že si spolu sourozenci hrají, může být někdy rozkošné. Ale já se rozhodla zasáhnout. Jak jsem se tak snažila tu malou šikanovanou oběť zachránit, sáhla jsem do něčeho vlhkého a lepkavého. Ne že by to byla až takové událost, do něčeho vlhkého a lepkavého sahám dost často. Tak často, že když se mi poštěstí nějaký den náhodou do něčeho vlhkého a lepkavého nesáhnout, uspořádám drobnou oslavu. Ne úplně zanedbatelné množství meruňkové přesnídávky na tepláčkách v kombinaci s jediným kobercem v bytě a čerstvě vytřenou podlahou nevěstilo rozhodně nic takového, co by mě mohlo pozitivně naladit. Pak jsem to opravdu zahlédla. Stopu přesnídávky, vyzývavě se vlnící od krmicí židličky přes celý obývák a tvořící ladnou skvrnu ve formě okvětního lístku na koberci. A to byla poslední kapka.

Rozhlédla jsem se po té spoušti, která tam před začátkem úklidu rozhodně nebyla. Chtělo se mi brečet. Zjistila jsem, že některé bitvy se holt vyhrát nedají a že do tohohle ringu už nezbývá, než hodit bílý ručník: „No nic, tak pojď, bobku, převlečem tě a pak si tu všichni zahrajem fotbal, jo?“

Autor: Gabriela Němčíková | pondělí 28.9.2015 19:54 | karma článku: 22,56 | přečteno: 1399x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,38 | Přečteno: 14709x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18075x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5862x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Na Chebsku vjel vlak do spadlého stromu a vykolejil, provoz na trati stojí

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 13:15

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek odpoledne v úseku mezi Velkým Luhem a Skalnou...

Zloději stačila otevřená větračka. Z přízemních bytů kradl šperky i elektroniku

3. května 2024  13:07

Policisté dopadli v Ostravě recidivistu, který se krátce po propuštění z vězení vrátil ke svému...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  13:06

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

Zdravotnictví čeká kolaps, věští analýza. Chybí 3000 lůžek, péče se nadužívá

3. května 2024  11:36,  aktualizováno  12:57

V českém zdravotnictví hrozí bez přijetí potřebných opatření vyčerpání zdrojů. Systém není podle...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik