Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Čekala jsem peklo

„Jedno dítě, žádné dítě,“ tvrdí mi mé vícedětné kamarádky. Tedy spíše jejich partneři, jež rozrůstající se počet potomků donutil více se zapojit do rodinného dění. Tohle prohlášení mě v mém odhodlání mít děti věkově blízko u sebe znejistí pouze mírně. Daleko přesvědčivějším protiargumentem je, když se mi jako první syn narodí lidský ekvivalent tasmánského čerta.

Moje první otázka po jeho narození zněla: „Jaktože nepláče?“ Jako by mi rozuměl. Nadechl se, spustil a, snad aby mi udělal radost, když jsem po jeho pláči tak toužila, čtyři měsíce nepřestal. Z tohoto období si nejvíce pamatuji pohled na jeho horní patro. Řval neustále. Řval všude. V postýlce, na gauči, v autosedačce doma, v autosedačce v autě. Řval v náručí v klidu, řval v náručí, když jsem se houpala na balonu. Na procházce s kočárkem jsem musela toho uječeného permoníka nést v náručí, dokud neusnul. Pak jsem ho položila do kočárku a začaly chodecké závody. Jakmile jsem zastavila, ozval se ten uširvoucí pláč zas. A tak jsem se musela vzdát původní představy o tom, jak si v parku na lavičce přečtu půlku knihovny. Donutil mě nazout kvalitní boty a poznávat krásy našeho města.

Do té doby neznámý pojem „dětská kolika“ mě začal strašit v krátkých chvílích trhaného spánku. Metodou postupné kapitulace jsem dospěla k poznání, že doma nebude řvát, pouze pokud s ním udělám něco mezi tisícem a nekonečnem dřepů denně. Ale žádné trapné pohupování. Musely to být plnohodnotné dřepy s pravým úhlem v kolenou. Při nočních tréninkových jednotkách jsem ho prosila, ať spí a nechá mě spát. Byl neoblomný. Po několika týdnech uspokojování jeho požadavků by mi stehna mohli závidět vrcholoví plochodrážní cyklisté a šíří ramen bych zastínila Olgu Šípkovou v dobách její největší slávy.

Nicméně čas je opravdu milosrdný. Zahojí i zdánlivě nezapomenutelný psychický teror a vzpěračská stehna se pomalu stávají stále vzdálenější vzpomínkou. A tak máme po dvou letech a pár měsících brášku. V posledních několika týdnech před porodem jsem se snažila představit si, jaké to bude. Jak zvládnu dalšího tyrana. Ovšem z obavy, že bych si takovými představami přivodila předčasný porod, jsem nad tím přestala přemýšlet. Jen jsem pro jistotu začala zjišťovat ohlasy na psychiatrické léčebny v blízkém okolí a pomalu se poohlížet po někom, kdo se postará o dvě polonezaopatřené děti.

Peklo však nikde. Doma jsem položila miminko do postýlky a ono se začalo rozhlížet. Potichu. V kočárku trochu zapláče, ale jakmile přejedu práh bytu, zmlkne. Venku odstavím kočárek, protože s prvorozeným synem musím hrát fotbal, a miminko spinká. Když pláče, stačí ho, podle aktuální situace, buď nakrmit nebo držet v náručí, trochu pohoupat a je klid. Neříkám, že se právě procházím zenovou zahradou s vyrovnaným úsměvem na rtu. Jsou i chvíle krize. Třeba právě když kojím, tak prvorozené dítko zrovna musí na nočník, napít džusíku, jít na letadlo, hrát s mamou fotbal, pořádat skokanské vystoupení a přitulit se. To vše pokud možno najednou či alespoň v bleskovém sledu. Takže naše kojení vypadá tak, že jednou rukou držím mimino a druhou střídavě plním zadané úkoly anebo si ve vypjatých situacích alespoň držím synáčka, který se právě rozhodl, že mi ukáže, jak umí boxovat, od těla. A chvíli, kdy večer konečně usnou, bych oslavila radostným křepčením, mít na to dost energie. Jinak si ale, díky katastrofickým očekáváním, své dva drahoušky užívám a psychické zhroucení zatím neplánuji.

Někdy není úplně na škodu, když se vám jako první dítě narodí lidský ekvivalent tasmánského čerta…

Autor: Gabriela Němčíková | neděle 5.10.2014 22:19 | karma článku: 13,12 | přečteno: 475x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,38 | Přečteno: 14709x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18075x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1350x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5863x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot

4. května 2024  13:06,  aktualizováno  14:56

V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...

Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým

4. května 2024  14:54

Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...

Prokremelské motorkáře vítali v Brně jako delegáty ruské teroristické federace

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  14:40

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Na trati z Břeclavi do Přerova srazil vlak člověka, muž na místě zemřel

4. května 2024  14:23

Srážka vlaku s člověkem uzavřela v sobotu od 13:00 trať mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem. Muž...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik