Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Proč vy ženské neumíte být v nothing boxu?"

zeptal se mě jednoho slunného letního dovolenkového poobědí můj strýc. Sedíme u stolu na zahradě pronajaté vilky, kousek od bazénu, v pozadí šumí mořský příboj a můj manžel a všichni normální lidi si dopřávají siestu.

Naše děti pobíhají po zahradě jako obvykle. Zběsile, nekoordinovaně a nahlas.

A strýc pokračuje: „Víš, nothing box, to je takové skvělé místo v mozku, kde se my chlapi snažíme trávit co nejvíc času. My, když tam jsme, tak vůbec nemyslíme.“ Aha, tím se leccos vysvětluje. Z dalšího popisu vyplývá, že ten dokonalý kousek prázdnoty v hlavě má na starosti především udržování základní životní funkce, čili plynulého pohybu ruky svírající sklenici s alkoholickým nápojem k ústům a zpět. Já si myslím, že musí zajišťovat i dýchání, jinak by nás na světě bylo o hodně míň.

Zamýšlím se. „Edouši, Bohouši,“ zařvu nakonec v odpověď, „přestali byste se laskavě šermovat těma vidlicema na opékání, chcete si ublížit?“ „Vážně? Fakt si myslíte, že je lepší hrát s nima na honičku? Odložte je! Promiň, proč my neumíme co? Vydrž…hned jsem zpátky,“ vyskakuju a pádím vysvobodit ani ne dvouletého Jeronýmka, který uvízl na schodech o rozměrech budících podezření, že sem s nimi před řadou století zabloudili egyptští otroci při stavbě pyramid. Osvobozuju ho z těch kvádrů, co by měly vést spíš na Daliborku než na terasu, posadím ho na pískoviště, kde je minimální šance, že by si mohl ublížit a vracím se ke stolu rozvíjet intelektuální debatu.

„Proč my ne-u-mí-me…dej mi chvilku…,“ zbystřím. Koutkem oka sleduju, že Jeronýmkovi se písek příliš nepozdává, opouští lopatku a bagr a míří přímo k bazénu. To snad ne, zase se jednou hodlá věnovat své oblíbené kratochvíli. Jde se topit. Vyletím ze židle svižněji než turistka v tílku z mešity, svět kolem zamrzne a mozek mi začne generovat bleskurychlé výpočty přesné rychlosti a trajektorie pohybu tak, abych dostatečně rychle doběhla k bazénu, a přitom neriskovala zakopnutí nebo pád, což by plán zhatilo a život dítka mého ohrozilo. Přitom celou dobu pozoruju, jak si Jeronýmek kleká na všechny čtyři, jak se otáčí zadečkem k bazénu a jak pomalu couvá, aby vklouzl do hlubin. Udělám poslední dva přískoky a mám ho. Chytám ho za ručku právě v okamžiku, kdy se pouští okraje. Jeroným se rozječí. Mohlo by se zdát, že ho překvapila studená voda, ale já vím, že se vzteká, protože jsem ho nenechala projít se po dně bazénu.

Uklidním Jeronýmka a uklidím ho do trávy vedle našeho stolu. Ráda bych si sedla, ale ještě to nejde. Edouše a Bohouše totiž přestal bavit přebor ve vrhu opékací vidlicí, který narychlo uspořádali během chvíle mé nepozornosti, kdy jsem zachraňovala jejich bratra, zaklekli na okraji bazénu a vyhlížejí kořist. Moc nechápu, co chcou ulovit, bo v bazénu je živo asi jako v hledišti šachového turnaje. Při pomyšlení, že bych z vody měla po svém nejmladším potomkovi vytahovat ještě další své děti nebo provizorní harpuny, raději je zabavuju a zamykám do přístřešku. Následuje podnětná diskuze, kdy mě kluci přesvědčujou, že mám klíč hodit do bazénu a oni se ho pokusí vylovit. Já oponuju, že jestli nepřestanou, můžou si na dně bazénu hledat své mobily, čímž rozprava končí a chlapci nafučeně odcházejí hledat bezpečnější hračky. Při mém štěstí to budou sirky nebo kosa, ale už nemám sil něco řešit.

Vyčerpaně se zhroutím na židli a ve vybrakované hlavě mi svitne myšlenka, že jsme se se strýcem před chvílí o něčem bavili.

„Prosím tě, na co jsi se mě to ptal?“

„No… vlastně už asi na nic.“

Tak nevím. Proč my ženy neumíme být v nothing boxu?

Autor: Gabriela Němčíková | středa 16.2.2022 9:06 | karma článku: 27,90 | přečteno: 1364x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,37 | Přečteno: 14707x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18072x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik