Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pár dopisů z houmofisu

Středa Dneska ráno mi při konferenčním hovoru s kolegy vtrhnul do pokoje Edouš, aby mi rozhořčeně, a hlavně nahlas, sdělil, že si mu Bohouš právě prdnul pod nos. Moje zběsilé mávání rukou pochopil tak, že svou stížnost má s ještě

důraznější artikulací zopakovat. Když jsem ho odtahovala do bezpečnějších míst a z doslechu, všimla jsem si, že Jeronýmek právě dokončil aplikaci mýdla na ruce na dlažbu v předsíni, a chystá se na podlaze přizabít. „Jeronýme, stůj!“ zařvala jsem, až ztuhl i pavouk, co si soukal pavučinu v rohu, pustila jsem Edouše a vydala jsem se to nebohé batole zachránit. Jenomže Jeroným odvedl opravdu velký kus práce a dlaždice kloužou kupodivu nejen dětem. Jakmile jsem vstoupila do předsíně, podjely mi nohy a já s hlasitým: „Do prdele!“ právě na tu svoji dosedla, za nehty omítku, jak jsem se snažila zachytit zdi. S elegancí medvěda na lední revue jsem se hrabala na nohy a Jeroným, který celou dobu stál bezpečně stranou, u té etudy vesele výskal, tleskal a solidárně vybízel: „Mama, ještě, mama ještě!“

Když jsem se úplně vyřízená vrátila k počítači, porada zrovna končila. Šéf mi nenápadně doporučil, že příště můžu kliknout na tu ikonu mikrofonu, co vidím před sebou. Pak prý je nebudu v konferenci rušit. A vůbec, nejspíš mi bude úkoly a informace posílat mailem. Je devět ráno, jsem znemožněná a naprosto vyčerpaná. Nevím, jestli to dnes přežiju.

 

Čtvrtek

Jeroným mě ráno vzbudil tím, že mi svým ukazováčkem odebral stěry z nosu. Asi má strach, že jsem kontaminovaná. Ještě ve stavu skoro obživlé mrtvoly jsem svým dobře naloženým mláďatům nachystala snídani. Já snídat nestíhám, teda nějak kulturně a v kuse. Když mě manžel viděl, že už potřetí odskakuju od snídaně, abych zabránila Jeronýmovi praštit Bohouše válečkem na těsto, udělal mi přednášku, že kolem dětí neustále skáču, jsem hysterická, mám se uklidnit a v klidu najíst. Poté se slovy „musím makat,“ zapadl do pracovny.

Asi to se mnou myslí dobře, ale i tak jsem se urazila. A poslechla ho. Uklidila jsem se do kuchyně, v klidu si uvařila čaj, nechala ho dlouze louhovat a poté ho pomalými doušky upíjela za rozvážného kousání koláčku. Všude vládlo ticho. Manžel měl pravdu, konečně jsem se cítila jako člověk.

Po návratu do obýváku jsem dokonce ani nezačala hystericky ječet. Jen jsem zcela v klidu zaklepala manželovi na pracovnu, že mu děkuji za radu, cítím se opravdu lépe, a že doufám, že brzo vymaluje stěnu v obýváku, kterou Jeronýmek právě postříkal opalovacím krémem. Já se za to obětuju a donutím Bohouška vyšťárat tu plastelínu, co nacpal do klíčových dírek. Ale teď se jdem s Edoušem učit. A potom musím taky makat.

 

Pátek

Dnes mě vzbudil řev. Jeroným ihned po probuzení kousl Bohouška do stehna a omluvil se za to Edouškovi. Opět tedy jedno zmařené klidné ráno. Doma mám takový bordel, že už k nám na okno nelítají ani holubi, bo se na to nemůžou dívat. Začínám se obávat, že současný stav na dětech zanechá dlouhodobé následky. Edouš se mě včera ptal, kdy skončí ten rouškový festival a Bohoušek se diví, proč Mickey Mouse nenosí roušku. Ještě, že už je pátek. I když vlastně teď je to asi jedno.

Autor: Gabriela Němčíková | pátek 27.3.2020 10:03 | karma článku: 31,15 | přečteno: 1407x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,37 | Přečteno: 14707x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18072x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik