Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velrybou tentokrát podruhé

Při svém prvním těhotenství jsem se cítila obletovaná jak včelí královna. Všichni se na mě usmívali, nabízeli pomoc, svět byl tak nějak milejší a přátelštější. U druhého čekání na další nejkrásnější dítě na světě je všechno jinak. Jistě, došlo k zásadní změně okolností. Z pracovního prostředí, kde můj nový vzhled „jako bych pod trikem pašovala meloun“, byl raritou, jsem se přesunula na dětská hřiště a do různých mateřských center, kde je stav jiný daleko obvyklejší. Ale to mě nijak nezaráží a vítám, že mi teď na břicho, tedy kromě mě a ultrazvuku, sahá tak maximálně rukojeť kočárku.

To spíše reakce rodiny byla poněkud překvapivá. Při oznamování mého prvního těhotenství, čekala jsem první dítě další generace v naší rodině, to vypadalo, jako bychom vyhlásili monarchii a náš potomek měl být jejím prvním králem. Projevy nadšení, krokodýlí slzy dojetí a občas jsem měla pocit, že vybuchovaly i oslavné ohňostroje. Když jsem oznamovala radostnou novinu podruhé, zdálo se mi, že by větší údiv vyvolala informace, že k nedělnímu obědu chystám řízek. Převažovaly odpovědi jako: „já jsem si to myslela.“ A dokonce se objevila jedna: „a opravdu chcete děti tak brzo (dva roky) po sobě?“ Tak nevím, že bych si to, tenkrát ve čtvrtém měsíci, ještě v klidu zodpovědně promyslela?

Nejzásadnější změnu přístupu však kupodivu pociťuju při cestování MHD. Před trochu více než dvěma lety mě spolucestující ochotně pouštěli sednout i v prázdné tramvaji. Teď, když je kvůli kočárku můj akční rádius možných sedadel omezen tak na čtyři, je pravidlem, že pokud dopravním prostředkem cestují aspoň tři lidé, minimálně čtyři z nich možná sedadla obsadí. Většinou jsou to postarší dámy stěžující si na dnešní poměry a neomalenost a lhostejnost mladých. Za těch několik měsíců jsem vypozorovala, že přednost před těhotnou maminkou s kočárkem má při sezení na předních sedadlech v poloprázdném autobuse: dýchavičný obtloustlý pán v krizi středního věku, uštvaná paní kolem padesátky, párek teenagerů jedoucích evidentně přímo z noční akce, uřvaná kočka v cestovní klícce, meloun a nové boty právě koupené u Bati. Ne zrovna nejčistěji vypadajícího bezdomovce nepočítám. Ten mi ohleduplně místo uvolnit chtěl, to já neslušně, zato ale v zájmu udržení obsahu svého žaludku na správném místě, odmítla. Nedávno mě pustila sednout jedna pozorná šedovlasá paní. Dojetím jsem se málem rozplakala.

A nakonec chci své druhé těhotenství zhodnotit z hlediska profesního. Nemůžu se ubránit dojmu, že původní zaměstnavatel měl pro můj stav větší pochopení. Tomu současnému, svému dvouletému synovi, marně vysvětluju, že za tím fotbalovým balónem rozhodně sprintovat nebudu a už vůbec nepřichází do úvahy, že ho zpracuju na prsou. Taky jsem nedávno neprozřetelně pronesla, že miminko kope. Od té doby si musím dávat pozor, protože můj prvorozený drahoušek nabyl dojmu, že maminčino bříško plynule metamorfovalo v jeho nejoblíbenější hračku, jak jinak, než fotbalový míč.

Vlastně ani já nemám možnost věnovat svému rostoucímu břichu stejnou pozornost jako poprvé. Moje ignorace jiného stavu dospěla tak daleko, že v obchodě pokukuju po šatech velikosti S.   Neochvějně věřím tomu, že se protáhnu těmi pootevřenými dveřmi. A když se mě občas někdo teď v osmém měsíci zeptá, jestli syn bude mít bratříčka nebo sestřičku, upřímně se divím, jak  poznali, že čekám miminko.  

A miminko si z toho vůbec nic nedělá a už vůbec nepozoruju známky toho, že by mělo být nějak traumatizované. Stejně jako nedávno to první mi utlačuje žaludek, probírá se střevními kličkami a asertivně mi ráznými kopy naznačuje, že jsem asi upadla z velké výšky na hlavu, když si myslím, že si budu klidně ležet na pravém boku. I tak mám ale pocit, že až se to narodí, budu překvapená stejně, jako tenkrát poprvé.

Autor: Gabriela Němčíková | úterý 22.7.2014 15:56 | karma článku: 10,71 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,37 | Přečteno: 14707x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18072x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik