Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O tom v tom

„Čekáš další miminko,“ zvesela na mě mrknul tolik očekávaný druhý proužek na těhotenském testu. V tu chvíli mě zalil pocit štěstí a pocítila jsme hlubokou sounáležitost s Přírodou nebo Vesmírem či jak se tomu vlastně říká. I přes všechno tohle filozofické opojení se však moje přízemní, fyzické já začalo děsit. Prvního těhotenství jsem se děsila, protože jsem nevěděla, co mě čeká. Toho druhého se děsím, protože to vím.

Tak třeba nevolnost. Vlastně jsem si ani nemusela dělat test, protože se mi udělalo špatně snad už v okamžiku, kdy se ta nejšikovnější spermie prokousala do vajíčka. Netuším, který cynik se zvráceným smyslem pro humor dal téhle nevolnosti přívlastek „ranní“. Je to poněkud optimisticky zavádějící název pro čtyřměsíční nepřetržitou kocovinu. Zkusila jsem všechny doporučené rady. Marnost svého počínání jsem pochopila ve chvíli, kdy se mi udělalo nevolno z lízátek proti nevolnosti.

K celodennímu přemýšlení nad potravinou, kterou budu schopná pozřít bez toho, že by mi žaludek udělal výmyk následovaný veletočem, se přidala ještě obrovská únava. Ráno se budím s pocitem, že jsem zorala pole lán a pak si jen tak odskočila zaběhnout půlmataron. Celým dnem se propotácím jako bych frčela na diazepamu, načež jdu večer naprosto zbytečně spát, abych se ráno vzbudila úplně stejně vyčerpaná.

První trimestr se taky nese ve znamení vrcholné zpruzenosti. Jsem nevrlejší než řidič autobusu po dvaceti letech jízdy na stejné trase, když cestující nemá nachystanou přesnou částku ke koupi jízdenky. Jsem zpruzená tak moc, že na úsměvem doprovázené přání dobrého dne, odpovídám: „di do řiti“. Já, jindy mistr diplomacie, klidně řeknu kamarádce, že její nový účes je horší než vlasové kreace celebrit z 80. let a že má vlastně hrozný vkus a příšerného chlapa.  Jestli se někdy dostanu do normálu, asi si budu muset hledat nové kamarády.

Jinak si taky vyhlížím sympatické prasátko, od kterého si půjčím kožní štěpy. Svoji vlastní kůži si totiž za těch 9 měsíců rozškrábu do nepoužitelnosti. Moje nohy by taky mohly stát modelem pro slepou mapu povodí České Republiky. Stále nové křečové žíly vyskakující na povrch nápadně připomínají nespoutané a divoké řeky našich hor. No nic, vyhodím krátké sukně a na bazén budu chodit už jen v potápěčském celotělovém neoprénu.

Oproti naivní představě z prvního těhotenství teď už vím, že porod je fakt porod. A šestinedělí jsem pro jistotu vymazala z paměti.

Zároveň si ovšem uvědomuji, že výsledek tyhle drobné nepříjemnosti stotisíckrát vynahradí. Vždyť jeden důkaz mám dennodenně před očima.

Autor: Gabriela Němčíková | pondělí 7.4.2014 14:28 | karma článku: 10,59 | přečteno: 299x
  • Další články autora

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama k doktorce

V životě usiluji o jednu jedinou věc, a to, aby se moje děti ve zdraví dožily dospělosti. Právě proto se návštěvě doktorky bráním víc než Češi důchodové reformě. Bo moje děcka se tam nechodí léčit, ony se tam chodí zmrzačit.

3.7.2023 v 8:13 | Karma: 43,37 | Přečteno: 14707x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nepůjdu s děckama do obchodu

Šla jsem s děckama do obchodu. Nevím, kdo mi ten chorý nápad vnuknul, jestli spíš spánková deprivace, nebo počínající stařecká demence. Každopádně jsem to, slovy jednoho seriálu, zeslonila.

4.10.2022 v 9:22 | Karma: 45,04 | Přečteno: 18072x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Už nikdy nebudu hrát s děckama Člověče, nezlob se

Jednou za čas dostanu vnitřní pnutí a neuváženě se rozhodnu, že bych své potomky měla záměrně formovat. Tentokrát jsem se tohoto hlubokého rodičovského omylu dopustila po návštěvě u kamarádky.

29.6.2022 v 9:07 | Karma: 32,51 | Přečteno: 1926x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

„Mami, a proč lidi lyžujou?“

uplatňuje Edouš svůj talent najít si skutečně geniální chvíli na vypálení dotazu, neboť mi právě v té chvíli podklouzává lyžáka na dlažbě dámských záchodků a já jednou rukou visím za kliku u dveří kabinky a druhou za umyvadlo.

11.5.2022 v 9:25 | Karma: 28,72 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Ona

Gabriela Němčíková

Kolik lidí bude ještě nutné hodit do jámy v plastovém pytli, než EU přitvrdí?

Putin se před měsícem vydal na svou Highway to hell a Evropa si k tomu pobrukuje Dívám se, dívám. Jistě, EU již od počátku války vyzbrojuje Ukrajinu, ochotně přijímá uprchlíky a o mnoho neochotněji ekonomické sankce.

26.3.2022 v 10:12 | Karma: 39,94 | Přečteno: 5861x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:25

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2252x
"Kluci, ale já jsem taky jenom člověk."

"Nejsi člověk. Jsi máma."

Seznam rubrik